Ku Coba Untuk Bangkit Oleh Enisaraswati

KU COBA UNTUK BANGKIT
Oleh Enisaraswati

Ku coba untuk bangkit....meneruskan kehidupan..tanpamu
Menyambung hasrat yang pernah kita rajut bersama...tempo dulu
Mampukah aku berdiri tegak lagi...seperti ada kamu di sisiku...
Mampukah ku capai hasrat kita tanpa sokongan darimu...

Diriku tak boleh larut dalam duka...
Sampa bila...aku biarkan diri terpuruk dalam kesedihan....
Bukan hanya diriku seorang....yang di tinggal pergi ...
Oleh insan tersayang dan tercinta....

Aku coba tarik dan lepas.....
Rasa yang membelenggu jiwa ini....
Aku coba ...mencari kata-kata semangat
Agar dapat ....sebentar... melupakan kenangan kita

Ku ayonkah langkahku..ku tenangkan jiwaku
Aku pupus dengan kata redha ketentuanNYA
Ku harus menjaga dua cahaya mata kita
Sebagai amanah dariNYA

Ku ambil hikmah.....dari pemergianmu
Kami sayang padamu...tapi DIA lebih menyayangimu
Semoga diriku...dan dengan izinNYA
mampu membesarkan cahaya mata kita....
Jadi anak yang solleh dan solleha