Hatiku Tak Boleh Mati Oleh Yunita Aris Chandra

HATIKU TAK BOLEH MATI
Oleh Yunita Aris Chandra

Aku bungkam beribu bahasa..
Lidahku kelu tak mampu berkata..
Aku semakin terbelenggu dalam hening dan penat..
Arah dan tujuan di depan mata semakin buram, semakin gelap tanpa ada seberkas cahaya yang menyinari fikiran dan hatiku yang semakin mati..

Aku semakin tersudut, seperti terpuruk..
Dunia ku, dunia mu, dunia mereka, tak pernah sejalan..
Egokah diri ini, atau mereka yang tak pernah mengerti..
Hati ini menjerit...

Tuhan, berilah seberkas cahaya, beri petunjuk apa yang harus ku perbuat..
Jangan biarkan aku mati dalam keterpurukan ku, jangan biarkan gelap ku menguasai hati dan mata bathin ku..
Jangsn biarkan aku jatuh dalam penantianku menunggu di batas ruang dan waktu yangg sempit ini..
Hilangkan lara ku Tuhan, berilah kebahagiaan itu...