Aku dan Ibu ditempat Terakhir Ibu Oleh Murtafiah

AKU DAN IBU DITEMPAT TERAKHIR IBU
Oleh Murtafiah

Aku bertanya kepada ibu
Sungguhkah ib menyayangiku?
Ibu menjawab pertanyaanku
Ibu menyayangimu nak melebihi sayangnya ibu terhadap nyawa ibu sendiri

Aku bertanya lagi kepada ibu
Benarkah ibu mencintaiku?
Ibu menjawab lagi pertanyaanku
Ibu mencintaimu nak, bagaikan ibu mencintai indahnya surga

Lalu aku bertanya lagi kepada ibu
Bagaimana ku harus membalas pengorbananmu ibu?
Lalu ibu menjawab lagi pertanyaanku
Doakanlah ibu nak disetiap hembus nafasmu, disaat ada maupun tiada

Dan aku bertanya lagi kepada ibu
Bagaimana caranya aku untuk meminta maaf kepadamu?
Dan ibu menjawab lagi pertanyaanku
Tersenyumlah dan berbahagialah nak, karena ibu akan istirahat untuk selamanya
Ditempat terakhir ibu
Aku brjanji akan mengantarmu ibu
Disurga kelak