Penanti Sepi Oleh Emmy Mohini

PENANTI SEPI
Oleh Emmy Mohini

Hidup ini tidak semudah orang lain kah?
Atau hanya aku yang tidak pernah bersyukur?
Kadang-kadang aku tertanya-tanya sendiri,
kapan akan berakhir cerita hidup yang menyayat hati ini?

Aku sering tertanya...
Mengapa aku tidak seperti remaja lain?
Mengapa aku terpaksa hidup sendiri?
Mengapa aku tidak pernah kenal hidup bahagia?
Mengapa saban hari hidup yang aku lalui hanya penuh onak dan duri?
Mengapa?

Apakah setiap jalan yang aku lalui telah tertulis,
bahawa aku adalah manusia malang yang tidak akan pernah mengenal bahagia?

Apakah aku memang manusia yang tidak layak mengecapi
bintang-bintang dilangit?
Apakah aku memang telah dihukum menjadi penanti sepi?
Kalau ia,kenapa?
kenapa?

Di kejauhan ini aku selalu mengharap ada sinar yang datang menjelma,
Aku akan terus menunggu,sang suria datang memberikan sinarnya,
Andai sudah tertulis aku harus menjadi insan seumpama ini,
aku tetap akan menunggu sinar itu,walau aku menjadi penanti sepi kebahagian itu....